Okno to nie tylko otwór w ścianie - rolety dzień/noc


Początkowo otwór w ścianie spełniał rolę prymitywnego okna. Później zaczęto go wypełniać zwierzęcą skórą, drewnem czy tkaniną. Dodano następnie okiennice, które można było zamykać i otwierać. Z czasem funkcją okna było nie tylko umożliwienie dostępu światła do wnętrza, ale ochrona przed czynnikami atmosferycznymi. Jakiekolwiek te nasze okna by nie były – są dla nas ważne. Zwłaszcza w przedświątecznym szale – myjemy, szorujemy, pierzemy firanki.

Nie jestem perfekcyjną panią domu – przerażają mnie te wszystkie okienne gadżety. Postanowiłam sobie sprawę uprościć – no ale żeby jeszcze było elegancko… Szukam, myślę, piję kawę za kawą… No to może rolety ? Strzał w dziesiątkę. Biere czerwone! Ale będzie świątecznie a jak mi się zachce dowiesić białe firanki, to jeszcze patriotycznie.





Bezinwazyjne rolety to świetne rozwiązanie, gdy często zmieniamy lub dodajemy coś do naszego wystroju. Mini Rolety , które mnie zainteresowały montuje się bezpośrednio na ramie okiennej,  co nie wymaga wiercenia w niej otworów. Ej, to świetnie ! Pamiętając dyskomfort ze zdzieraniem kleju z ram okiennych po roletach poprzednich – jeszcze by mi tu brakowało wiercenia… Standardowo wyposażone są w system prowadzeń żyłkowych, który utrzymuje materiał rolety przy szybie nawet przy uchylonych oknach zapobiegając jednocześnie swobodnemu "powiewaniu" tkaniny. To jest bardzo wygodne – zarówno przy otwieraniu okna jak i zachowaniu jego późniejszej czystości. I tutaj doradziła mi Pani, która całe zamówienie realizowała. Możemy zadawać najgłupsze pytania nawet a wszystko zostanie nam wyjaśnione. Początkowo chciałam by rolety prowadzone, tudzież trzymane były po bokach tymi takimi aluminiowymi „prowadnicami”- jednak one byłyby dość kłopotliwe w sumie. Takie już miałam. Bo nie dość że nam potrafi tam wleźć nawet pająk, to później jego truchło wygarniamy patyczkiem higienicznym…


Rolety posiadają w standardzie dwustronny mechanizm łańcuszkowy. Stronę umiejscowienia łańcuszka wybieramy podczas montażu rolety. Łańcuszek możemy zamontować po prawej lub po lewej stronie rolety.

Sama tkanina rolety Dzień/ Noc składa się z dwóch warstw w poziome pasy, na przemian przejrzyste i zacieniające. Regulując łańcuszkiem możemy pasy przemieszczać względem siebie ten sposób, że pokrywają się jednorodne - efekt dzień - lub przemienne - noc. Działanie rolety przypomina żaluzje poziome. Z tym że jednak wygląda to dużo lepiej i tak nie hałasuje. Dodatkowo możemy roletę całkowicie zwinąć do góry.

























Montaż okazał się prostszy niż na początku myśleliśmy. Jedna rada zatem – nie kombinować. Tak jak narysowali na instrukcji, tak sobie „klocki” rozłożyć np. na łóżku i powoli ze sobą układać. Przy tym zadaniu zdecydowanie lepiej spisze się melisa zamiast kawy. Jeżeli jesteśmy zestresowane – opuśćmy domostwo i pozostawmy męża/chłopaka/montera w samotności…















Całe zamówienie poszło dość żwawo. Kobitka, która mi doradzała i prawie pokazywała palcem, co i jak mam zmierzyć jest naprawdę cierpliwą i profesjonalną osobą.

Z producentem rolet można się kontaktować mailowo: roletyproducent@interia.pl 
oraz pod numerem tel. 794602892 od pon. do piątku w godz. od 8 do 16

Lub zamawiać przez allegro:

Komentarze

  1. Ale przepiękna zmiana! :) Świetny kolor - też lubię takie rolety.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam, że czerwień potęguje wrażenie ciepła - w sam raz na tę porę roku :) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odważny kolor - pewnie sąsiedzi ciągle gapią się Wam w okna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rolety niesamowite !! mi również by się takie przydały już myślę o ich kupnie idealnie na święta ten kolor pasuje :) piękne !!! wyglądają rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam takie prowadzone na żyłce - bardzo wygodne. Na wiosnę chyba zmienię na inne. Widziałem, że ceny mają okazyjne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wy to jesteście szaleni - chyba bym się nie odważył na taki kolor w oknach !

    OdpowiedzUsuń
  7. Eeeee, zajebisty kolor ! W sumie szukam rolet, dzięki za wpis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajne te rolety - coś tam słyszałam o tych dzień/noc , ale kompletnie nie wiedziałam o co w tym chodzi. A jednak nie jest to skomplikowane z tego co piszesz- dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam taki system u siebie - i w sumie mój kolor wydaje mi się mdły w porównaniu z tą Waszą dziką czerwienią - myslisz że zdążę zamówić takie jeszcze przed świętami?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale supeeeeer, chcę takie u siebie ! Dzięki za info.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie rolety faktycznie są dużo lepsze niż żaluzje - i można je zmieniać wedle uznania :) Ale świetny kolor !

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej, zrobiło się tak świątecznie ! Chcę takie !

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię wasze wpisy ! Ale z tym to przesadziliście... Teraz nie zasnę w nocy - też chcę taki nastrój w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Francja elegancja :D Świetny kolor !

    OdpowiedzUsuń
  15. Chociaż z początku byłam sceptyczna co do czerwieni, tak powiem teraz że prezentują się wspaniale. Też myślę nad tego typu roletami, bo te które mam są zdecydowanie passe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ladne sa te rolety, lubie kiedy mamy kilka wyjsc ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękny kolor rolet, jednak nie wiem czy u mnie takie rolety by się sprawdziły. Mam dość ciemny pokój.

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama zamawiałam tego typu rolety przez internet - świetna sprawa :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Dokładnie! Tak jak w tytule. Okno to nie tylko otwór w ścianie.To jest pewna wizytówka mieszkania na zewnątrz a jak zapraszamy gości to w dobrze ułożonym bloku czy domu okna rzucają się w oczy jako pierwsze ze względu na dobre oświetlenie mieszkania dzięki nim. A jeszcze jak są dobrze dobrane rolety do tego i inne ozdoby to już w ogóle bajka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Te czerwone rolety bardzo dobrze wyglądają kontrastując z białym oknem. Dodają też wnętrzu fajnego akcentu. Bezinwazyjny montaż jest bardzo wygodny i tak na prawdę każdy może zamontować rolety sam bez większego problemu. Rozbawiło nas, że piszesz będzie patriotycznie w sumie jest coś w tym :) Czerwień jest dla osób odważnych, a Ty z pewnością do takich należysz i wybrałaś odpowiedni kolor rolet.

    OdpowiedzUsuń
  21. Rolety na dzień noc idealnie sprawdzają się w przypadku większości pomieszczeń, z większym nasłonecznieniem czy też mniejszym - zawsze istnieje możliwość regulacji

    OdpowiedzUsuń
  22. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. W oknach teraz można zobaczyć różnego rodzaju rolety, żaluzje itp. kwestia co się komu podoba. Z powodzeniem takie rzeczy spełniają funkcję dekoracyjną. Na slonko.eu - rolety jak sprawdzałam jest ciekawa oferta. Można dobrać do swoich okien plisy, żaluzje czy właśnie rolety. Zawsze można dopytać, poradzić się co będzie najlepszym rozwiązaniem. Super, że jest w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę przyznać, że czerwone rolety to bardzo bardzo odważnie. Nie do każdego wnętrza będą pasować i nie każdy też na takie się zdecyduje. Osobiście wolę spokojniejsze barwy a nawet te jaśniejsze kolory jak zdecydujemy się na dobry materiał - będą zatrzymywać promienie słoneczne. Z resztą rolet mamy teraz całe mnóstwo do wyboru, polecam zapoznać się z ofertą https://www.agatarolety.pl/ mają naprawdę produkty z wysokiej półki i mega doświadczenie. I osoby prywatne obsługują i firmy. Rolety na każdy wymiar.

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie to wygląda. W sumie to bardzo praktyczne i funkcjonalne rozwiązanie takie rolety dzień/noc. W swoim mieszkaniu postawiłem jednak na rolety rzymskie. W razie remontu z pewnością rozważę zmianę również rolet. Już wiem, skąd będę czerpał inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  26. Okna montuje się raz na kilkadziesiąt lat, nie ma sensu naprawdę na nich oszczędzać. Tak samo akcesoria komfortowe jak rolety - jeśli kupi się solidne, wykonane na wymiar to także będzie można z nich korzystać latami. Te inne kupione w marketach mogą być wyborem na jeden sezon niestety.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz