Pozbywamy się przebarwień - serum z witaminą C




Sproszkowaną witaminę C można dodawać do kremów, maseczek i preparatów o ekstra działaniu, czyli serum. Stosowanie kosmetyków z kwasem L-askorbinowym sprawia, że skóra wygląda zdrowo, jest nieco zaróżowiona i rozświetlona. Kwas uczestniczy w syntezie kolagenu oraz elastyny, na skórę działa więc ujędrniająco, a przy tym spłyca istniejące zmarszczki. Witamina C wpływa też na niwelowanie przebarwień oraz zanieczyszczeń typu zaskórniki, ponieważ ma właściwości złuszczające. Kosmetyki z dodatkiem witaminy C są polecane dla osób z cerą przetłuszczającą się oraz trądzikową.

Główne właściwości i zastosowanie oleju z kiełków pszenicy:
- profilaktyka starzenia się skóry – wyjątkowo wysoka zawartość przeciwutleniającej witaminy E sprawia, że olej z kiełków pszenicy doskonale sprawdza się w pielęgnacji cery dojrzałej. Chroni skórę przed działaniem wolnych rodników, opóźnia starzenie się skóry, działa ujędrniająco,
- pielęgnacja podrażnionej, przesuszonej, pękającej skóry.


Jak zrobić sobie takie ekstra serum rozjaśniające ?

Jako emulgator – to to z czym mieszamy witaminę C – użyłam gliceryny oraz oleju z kiełków pszenicy. A co tam sobie będę żałować - mam rozjaśnianie z odżywianiem. 

Możemy witaminę C pomieszać również z jakąś fajną emulsją do mycia, np. przeznaczoną do skóry atopowej,suchej.




Mieszamy produkty – glicerynę, olej i witaminę C  -tego serum nie zmywamy. 

Lub  emulsję do mycia z proszkiem witaminy C - taką emulsję zmywamy po 10 minutach zimną wodą.
PROPORCJE : witaminy C powinno być nie więcej niż 1/10 pozostałych składników! 1/5 - jeśli stosujemy punktowo. Inaczej bardzo się poparzymy...

Przechowujemy w ciemnym miejscu lub w ciemnym słoiczku. Tego rodzaju preparat ma za zadanie odżywić, wygładzić, rozświetlić skórę oraz ochronić przed atakiem wolnych rodnikówIdealna pora na takie zabiegi jest teraz, zimą. Nakładamy takie serum wieczorem - bo witamina C nie lubi się ze słońcem - na wybrane partie ciała - nie tylko na twarz. 
Efekt widać po 3 zastosowaniach które wykonujemy raz w tygodniu. Można częściej, jeżeli nasza skóra produkuje dość dużo sebum.



W słoiczku z proszkiem znajduje się zwykle miarka-łyżeczka, która nam pomoże w odmierzaniu składników.
Z czym witaminy C nie łączyć:
- z produktami zawierającymi parafinę,alkohole i inne kwasy.

Wszystkie składniki - są dość tanie, cena oleju z kiełków pszenicy to 17zł, witaminy C w proszku około 20zł, gliceryna 3zł -na serum rozjaśniające przebarwienia można kupić w aptekach i sklepach zielarskich lub online:

Olej:

Witamina C:



Komentarze

  1. Słyszałam kiedyś o tym oleju z kiełków pszenicy, że bardzo dobry :) Aczkolwiek nigdy nie używałam, bo nie miałam takiej potrzeby :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam że nie słyszałam o takim czymś, nawet nie wiedziałam że podobne serum można zrobić samemu :o niesamowite, że działa na tak wiele rzeczy :o

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest to bardzo przydatne i ratujące serum - jednak trzeba bardzo uważać bo to jednak kwas.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post, nigdy nie slyszalam o takim serum :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ze względu na trądzik nie używam olejków, a szkoda, bo fajne to serum. A i przebarwienia mam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oleje są bardzo wskazane przy trądziku :) polecam konopny np.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tą witaminę C jak narazie stoaowalam ja wyłącznie do ustnie. Świetny pomysł by połączyć ja z olejami😍

    OdpowiedzUsuń
  8. O tych sposobach jeszcze nie czytałam. Fajne i ważne, że nie są drogie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz