Schnące, półschnące i nieschnące - oleje do każdego typu cery

Oleje roślinne to prawdziwy prezent natury dla naszej skóry. Wspaniale  odżywiają i ujędrniają skórę. Najlepsze oleje, które możemy stosować do codziennej pielęgnacji twarzy to te, które mają wysoką zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Są to kwasy Omega-3 i Omega-6. To właśnie one poprawiają elastyczność skóry, mają działanie ujędrniające i regenerujące.



W zależności od tego, jaka jest zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, oleje roślinne dzielimy na:
  • schnące
  • półschnące
  • nieschnące

Oleje schnące najlepiej sprawdzają się w pielęgnacji skóry tłustej i problematycznej. Mają lekką konsystencję, szybko się wchłaniają i nie pozostawiają na skórze tłustego filmu. Skład olejów schnących w ponad 50% stanowią wielonienasycone kwasy tłuszczowe.

Grupa olejów schnących:
  • olej z kiełków pszenicy
  • olej z dzikiej róży
  • olej konopny
  • olej lniany
  • olej z ogórecznika
  • olej z czarnuszki
  • olej rokitnikowy
  • olej z wiesiołka
  • olej z pestek winogron
  • olej jojoba



Oleje półschnące dobrze sprawdzają się w pielęgnacji skóry normalnej i skóry mieszanej.
Zawierają one więcej niż 20, a mniej niż 50% wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.
Mają dość lekką konsystencję i nie powinny zostawiać na skórze tłustej warstwy.

Grupa olejów półschnących:
  • olej ze słodkich migdałów
  • olej z krokosza
  • olej z nasion bawełny
  • olej arganowy
  • olej z pestek moreli
  • olej sezamowy
  • olej słonecznikowy
  • masło shea
  • masło kakaowe



Oleje nieschnące to oleje o dość ciężkiej konsystencji. Takie, które wolniej się wchłaniają i mogą pozostawiać na skórze tłustą warstwę. Ich stosowanie poleca się do pielęgnacji skóry suchej i dojrzałej, wymagającej dogłębnego nawilżenia. Oleje nieschnące mogą wykazywać działanie zapychające. W olejach nieschnących znajduje się mniej niż 20% kwasów Omega-3 i Omega-6.

Grupa olejów nieschnących:
  • olej makadamia
  • olej z awokado
  • olej z pestek brzoskwini
  • olej z pestek dyni
  • olej z orzechów laskowych oraz włoskich
  • oliwa z oliwek




Oleje roślinne są emolientami, czyli substancjami o właściwościach natłuszczających skórę. Stosowane jako krem tworzą na skórze warstwę ochronną i przenikają w głębsze warstwy skóry, dostarczając jej składniki odżywcze. Mogą zapobiegać odparowywaniu wody ze skóry, jednak nie mają właściwości higroskopijnych, które zatrzymają wodę w komórkach.

Oleje stosujemy:
- na lub pod krem bez parafiny,
- na hydrolat lub sok aloesowy,
- w połączeniu z kwasem hialuronowym.

Komentarze

  1. Oleje w pielęgnacji towarzyszą mi od dawna ale aż tyle o nich nie wiedziałam. Przydałby mi się arganowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno kupiłam różany i jestem przerażona ! Jak mogłam żyć bez niego tyle czasu ? !

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione to migdałowy i arganowy :) Kocham je.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olej arganowy stosuję od jakiegoś czasu z nadzieją na "wieczną młodość".

    OdpowiedzUsuń
  5. Różany to również mój ulubieniec. Innych nie znam. Ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepiej mi służy olej z czarnuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Stosuje olej z czarnuszki, jednak nie na cerę, a na moje włosy :) ostatnio wypróbowałam także olej z pestek winogron, ale nie wiem Don jakiej grupy go zaliczyć :o

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przydatny post! Uwielbiam oleje i teraz łatwiej będzie mi wybrać odpowiedni dla siebie rodzaj :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł na post.. Bardzo pomaga tym nie zdecydowanym oraz wszystkim czytelnikom. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej lubię olej z pestek winogron :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz