Kremy na noc - historia pewnej miłości


Skóra najefektywniej regeneruje się w nocy. Już wczesnym wieczorem zaczynają się rozluźniać wiązania komórkowe skóry i zwiększa się jej przepuszczalność. Dzięki temu skóra intensywniej wchłania składniki odżywcze i łatwiej przedostają się one do głębszych warstw naskórka. Po północy proces regeneracji nabiera tempa, ponieważ w organizmie zaczynają uwalniać się hormony sprzyjające odnowie (m.in. hormon wzrostu) i wszystkie komórki ciała dzielą się znacznie szybciej niż w ciągu dnia.



Dla mnie krem na noc jest nawet ważniejszy niż krem na dzień. Gdy nasmaruję porządnie twarz wieczorem - rano nie mam potrzeby dodatkowo jej nawilżać. Mogę od razu nakładać podkład z filtrem. Spotkałam się jednak ze stwierdzeniami: -"Brak kremu na noc „nauczy” skórę regulować produkcję sebum." oraz -"Jeśli masz cerę wrażliwą lub trądzikową, stosowanie kremu na noc też możesz uznać za zbędne. Skóra wrażliwa bez kremu „nauczy się” chronić sama." Niestety prawda wygląda inaczej - po latach walki z trądzikiem, skóra potrafi się tak przesuszyć, że przyczepia się w nocy do poduszki. Poza tym w pewnym wieku i mam tu na myśli 25+ skóra już się sama nie naprawi - traci te zdolności. Krem na noc jest obowiązkowy i dla tłustej i dla suchej cery.


Noce smarowidełko Cien Regenerujący Vital z wapniem, kolagenem, koenzymem Q10, olejem rycynowym, alantoiną, woskiem pszczelim i olejem arganowym dedykowany cerze 35+. 
Dla niewtajemniczonych - od jakiegoś czasu szukam i wybieram smarowidła bez parafiny i tak trafiłam na markę Cien Lidlową. Krem kosztuje 9zł bez promocji. Mamy za te 9zł elegancki, szklany słoiczek i całą masę świetnych składników. Można się zdziwić - zwykle marketówki ledwie witaminę E dodają do jakiegoś kremu. A tu taka niespodzianka! Krem jest dość gęsty,tłusty, ciut nawet sztywniejszy od masła. Fajnie się rozprowadza ze względu na dużą zawartość olejów. Wchłania się długo - posiedźmy z nim na buzi przynajmniej te pół godziny przed pójściem spać. Traktuję go również jako maseczkę nawilżającą - gdy mam więcej czasu nakładam go w ciągu dnia.




Smarowidełko na noc Cien Kojący Urea 5% z mocznikiem, pantenolem, masłem shea, oliwą z oliwek, witaminą E oraz woskiem pszczelim dedykowany każdej cerze wrażliwej wymagającej porządnego nawilżenia. Używam zamiennie z Vitalem - kojący jest lżejszy, zanim pójdziemy spać zupełnie się wchłonie. Ma również inną, kleistą konsystencję - raczej go wklepiemy niż wmasujemy. Można go dokładać w wybranych partiach twarzy, szyi czy dekoltu gdy tego potrzebujemy. Ten kosztuje 10zł za 50ml. 

Oba Najt Kremy spisują się elegancko. Gdybym trafiła kremy z podobnym składem w drogerii, na pewno bym je kupiła. No ale nie trafiłam... więc pokłon kolejny oddaję w stronę Lidla.




Jak nakładać krem na noc...
Po nałożeniu kosmetyku delikatnie wmasuj go lub wklep w skórę opuszkami palców, wykonując drobne koliste ruchy. Chodzi o to, żeby poprawić mikrokrążenie w skórze i ją zrelaksować. Zacznij od środkowej części twarzy, kierując się ku zewnętrznym – wygładzaj zmarszczki mimiczne, uciskaj punkty przy wewnętrznych kącikach oczu, gdzie gromadzi się limfa.

Stosujecie jakiekolwiek kremy na noc ? Jakie są Wasze ulubione?

Jeżeli macie ochotę poczytać o kremach na dzień, również marki Cien - zapraszam:

Komentarze

  1. Lubie kremy z Lidla, kupiłam te na dzień i są bardzo lekkie. Tych na noc nie widziałam w swoim sklepie. Polecam też serię dla dzieci :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wiele dobrego o Cien Baby - pewnie któregoś razu się skuszę :)

      Usuń
  2. Fajne składy, kremów nie znam, zwykle omijam te półki w marketach a widzę teraz że bywają niezłe i za grosze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zawsze myślałam,że w marketach to najwyżej krem do rąk warto kupić a tu taka niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kremów do rąk zaczęłam swoją przygodę z marketówkami :)

      Usuń
  4. Kremy ciekawe... a co do wrażliwej która się nauczy... nie polecam tego próbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zgadzam się - porady jednak bywają różne :D nie odpowiadam za całą blogosferę :)

      Usuń
  5. Nie mialam ich a wlasnie szukam kremu na noc :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A właśnie szukam takiego cięższego, bogatszego kremu ! Dzięki za info :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresował mnie ten z mocznikiem - widziałam coś podobnego chyba w rossmannie pod ich marką, ale nie wiem jak ze składem. Chyba Cien lepszy. Nie wziełam okularów na zakupy i nie mogłam doczytać tej masy małych literek :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ten Vital, kupiłam jakoś zimą i zapomniałam zużyć ale na tę porę roku również się nadaje. Ja mam strasznie suchą skórę, więc pod wieczorny makijaż również go nakładam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żałuję, że go zimą nie kupiłam właśnie. I zdecydowanie na teraz również jest fajny :)

      Usuń
  9. Sporo robię zakupów w Lidlu, kosmetyki też czasami biorę, ale głównie dla siebie - pianki, żele itp. Uboga jest jednak ich "męska półka". Więc zaglądam czasami na drugą stronę :P Mogliby coś więcej o chłopach pomyśleć niż tylko mydło i maszynki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj zgadzam się... Oferta męskich kosmetyków jest bardzo uboga :/

      Usuń
  10. o akurat szukałam jakiegoś fajnego i taniego kremu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Akurat ja mogę dodać, że kiedy mówimy o kremach na noc to faktycznie warto jest ich używać. Ja stosuję krem z firmy https://eveline.pl/pielegnacja-twarzy/rodzaj-produktu/kremy-na-noc i nigdy jeszcze on mnie nie zawiódł.

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto dostosować nie tylko krem, ale wszystkie kosmetyki do pielęgnacji, do wymagań naszej skóry, jej typu i rodzaju, a także do wieku. Polska marka Dabi'a stworzyła autorskie programy Inner Outer Care dla kobiet po 40. roku życia. W ich skład wchodzą kosmetyki do pielęgnacji, a także suplementy diety. Zapoznajcie się bliżej z ich produktami - takimi jak maska na noc: https://dabia.eu/produkt/maska-do-twarzy-na-noc-calm-sleep-recovering-night-mask/ .

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz